laupäev, juuli 03, 2010

Mobiilside 3G leviga ei saa mitte rahul olla

Vähemalt EMT mobiilside 3G leviga ei saa mitte rahul olla, võrreldes nt Soome võrkudega (kus võib imekohtadest 3G levi leida). Kõik Eesti operaatorid hõikavad üksteise võidu, kus ja kui palju 3G levi on üles seatud, tegelikkus on aga selline, et minu telefon pendeldab pidevalt GSM ja 3G vahel, kõikvõimalikes kohtades. Sest andmesideteenuste müümiseks ülespillutud 3G levi on nõrk. Õues, suurtel tänavatel on 3G olemas, kuid toas ju mitte. Ei vanalinnas, kesklinnas ega äärelinnas.

No näiteks eile. Kodus kaob EMT 3G levi siis, kui telefon laua pealt kätte võtta (ei, mul ei ole insenerrumalusega iPhone 4, vaid N seeria Nokiad), sest 3G levi on nõrk. Kinos, sama lugu, 3G-d pole. Õhtul VohKrahli baaris, õues st seal hoovis, 3G nõrk/pole. Hiljem kesklinnas külas, ühes korteris. Toas 3G-d pole. Jne jne. Nõrgast 3G-st tulenevad ka kõnede katkemised, kõnede GSM-i (selle levi on Eestis minu arvates väga hea) üleminekud ei õnnestu alati. Jajaa, 2100 MHz levib halvemini kui 900 ja 1800 MHz, kuid see mind kui tarbijat ei huvita. Tugijaamade võrku tuleb tihendada, või 900 MHz UMTS maalt ka linna tuua.

Miks ma telefoni GSM-i kinni ei pane ja üldse selle 3G-ga jändan? GSM võrgus olen andmesideseansside ajal levist väljas, ka ei saa data liigutamise ajal M-ID-d kasutada, ning lõppeks, GSM on ju aeglane.

Edaspidine plaan: Siin on 3 operaatori levialakaardid, Elisa, EMT, Tele2 (viimane on hea suur .pdf), EMT-l ja Tele2-l väga suurt vahet polegi, jah, EMT-l on kogu riiki kattev EDGE, aga mind huvitab 2010 aastal 3G. Plaanist, võtta ülejäänud kahe operaatori kõnekaart ja käia nädal aega kahe telefoniga ringi, vaadata, kas neis piirkondades, kus viibin, on ka Elisal ja Tele2-l 3G-ga sama jama. Ei ole ju suurt vahet, kas mobiili kuuarve on 500, 600 või 400 krooni, oluline on see, et telefon oleks kogu aeg levis, võttes taskust telefoni ja otsides veebist midagi, ühendades telefoni modemina arvutiga, ei hüpleks see GSM ja 3G vahel, et ei oleks neid tüütuid üleminekupause, õigemini, et data liiguks, ja 3G kiirusel.

Ahjaa, sama lugu on randades, nii Stroomi kui Laulasmaa kandis ei ole lihtne (Vikerraadio) veebiraadiot kuulata (polnud klappe=raadioantenni käepärast)- 3G levi on nõrk, EDGE ei vea aga välja.

Ahjaa, veel, Võsul, õues nagu oleks, kuid puidust suvilakeses jälle nii ja naa, pendeldab GSM-3G vahel. Oeh. Igal pool, kus mul datat on vaja, on 3G-ga kehvad lood.

2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Selle plaani tulemusi oleks päris huvitav lugeda.
Olen kannatanud Elisa telefonimüügi terrori käes, et ma ikka mingi lepinguga rõngastatud saaks :D

Täna sai suvalist Elisa pulka testitud ühes oletatavas kasutuspiirkonnas ja see (suve lõpuni)piiramatu kiirus oli ca 800kbps, et jamh... ja ma kaalusin nende kõige kangemat pakkumist. Levi oli toas kenasti olemas muidu..

St huvitav oleks ka mingeid võrdlusi kiiruste kohta lugeda, kui juba selliseks testimiseks läheb :)

Urmas ütles ...

Ma ei oska praegu öelda, kas ma k6igi operaatorite andmeside kiirusi hakkan m66tma - netipullka ma ei taha ja telefonidel on max allalaadimise kiirus 3,6 Mbit/s. Mis oleks minu jaoks ka ilmselt piisav, olulisem on 3G ühenduse staabiilsus ja 3G olemasolu.

Samas, elile öhtul oli V6sul 3G kiirus 0,5 ja täna hommikul 0,8 Mbit/s. Seda ruuter.ee nn pikade testifde andmetel. Aga et 6htul oli GSM v6rgus ülekoormus, vähemalt telefon nii väitis, kui helistamine eba6nnetus, siis n6rga 3G levi t6ttu telefoni GSM v6rku logides netti ei saanudki - eks k6ne peabki prioriteetsem olema kui data..

Tele2-l ja Elisal V6sul 3G levi puudub.