neljapäev, jaanuar 26, 2012

Saksa vs Jaapani auto (ja ikka sellest Audi 3,0 diislist)

a) VW Passat Variant, nelivedu, 3,6 liitrine bensiinimootor, 220 kW, automaatkast (Eesti VW lehel on trükiviga), 0-100 kiirendus 5,7 sek, kütusekulu mnt-l 7,4 l/100 km.
b) Subaru Legacy Universaal, nelivedu, 3,6 liitrine bensiinimootor, 191 kW, automaatkast, 0-100 7,5 sek, kütusekulu 7,5 l/100-le.

Kiirenduse vahe on üüratu. 


(...huvi selliseid arve uurida sai tõuke Audi 3.0 diiselmootorist, mis kiirendab A6-e 100ni 5,1 sekundiga! Ma ei tea kas ma saan millestki valesti aru, aga miks sellest mootorist kirjutatud-räägitud ei ole?? Need arvud on ju pöördelised! vapustavad! ennekuulmatud!! Edaspidi ma ei näe vajadust toota sõiduautodele suuremaid mootoreid kui 3-ne diisel. Ja sisepõlemismootoritega sõiduautod muutuvad (mõned on juba muutunud) järgnevatel aastatel vägaväga palju võimsamateks ja kiiremateks ja ökonoomsemateks. Kui see 3,0 mootor ja käigukast mõnele väiksemale autole tõsta..., kasvõi poolplastikust Corvette'le, oleks kiirendus ilmselt sama, mis hetkel toodetaval 6,2-se bensiinimootoriga Corvette'l, ainult et kütusekulu oleks ilmselt alla 5 liitri sajale) 

Ei, ma ei pea end rullnokaks, et selle väikese 3,0 diisliga A6-e 5,1 sekundi pärast erutun (paar tuttavat lubasid mulle uue hüüdnime panna: "5,1 sekundit" :-)) lihtsalt mul on mingi hägune ülevaade autonduse minevikust ja olevikust, kuid viimase paari aastaga on mootorite maailmas toimunud hüpe, tohutu hüpe. ...kahju et see alles nüüd on aset leidnud.

Kommentaare ei ole: