laupäev, august 15, 2009

BMW-dega hädas

Olen igasuguste autodega sõitnud, kõik on nad omamoodi ja isemoodi, samas aga ikkagi sarnased. Ühed veidraimad on minu arvates aga uuemad BMW-d. St ma ei saa nendega hakkama, just nuppude ja kangide käsitsemisega.

Suunatule kang fikseerub vaid ühes, keskmises asendis, suuna välja”lükkamine“ vajab treenimist, et teiselepoole suund sisse ei läheks. Sama lugu on kojameestega, ja intervalli käivitamine võiks minu arvates teiste režiimide kõrval olla, mitte kangi otsal olevast eraldi nupust käia. Normaalne auto võiks käivituda ilma sidurile pressimata, saaks talvel ka kõrvalistmelt auto sooja panna, st käivitada. 1,6 liitrine mootor võiks tänapäeval keskmiselt ikka alla 9 liitri 100-le võtta. Sigarisüütajas võiks pinge olla ka seisva mootoriga (autolaadijaga telefoni laadimine on võimalik vaid mootorit käiates või süüdet sees hoides (armatuuris tuled põlevad, ventilaator puhub).

Signaali andes ei tohiks 400 000 kroonises autos istudes püksid jalas vibreerida, nagu ka ei tohiks pedaalid kojameeste taktis juhi jalgade all väriseda. Nii kallil autol võiks olla ka kiirustundlik roolivõimendi, st võiks sõrmega jaksata rooli keerata. Normaalsel autol võiks olla siiski varuratas olemas. Mõistlik oleks, kui tänapäevane auto teaks, mis asi on mp3. Tahavaatepeeglit alla keerav nupp võiks minu meelest ikka vanaviisi käia, mitte keeratav olla. Ka tagumised aknad võiks elektriliselt üles-alla liikuda. Autos võiks olla kasvõi 1 koht, kus saaks mobiili hoida (va tuhatoos), samuti võiks autos vähemalt 1 topsihoidja olla. Taolisi häirivaid “lisasid” on ühel pea uuel bemmil veel. Jah, ka teistel uutel autodel on analoogseid häirivusi, aga minu teada mitte ühelgil sellistes kogustes. Kunagi oli bemm ju kõva tegija, ilma irooniata. (ok, 1. seeria BMW ei saagi oma väiksuse tõttu teel püsida ja 1,6-ne mootor ei saagi jaksata kiirendada, aga et sellisel autol on selline hind...)


Ma ei kujuta hästi ette, kuidas saavad keerulistes menüüdes ja keeruliste juhthoobadega hakkama vanemad mehed?? Läänes on aga just küpsemas eas inimesed majandusikult paremal järjel ja potentsiaalsed kallite autode ostjad. Miks on BMW viimastel aastatel mingit oma loogikat ajama hakanud? 7.-l seerial nõuab isegi käigu sissesaamine teatavat harjutamist. Ma ei jaksa vist enam ajaga kaasas käia...

4 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

EEH..paistab, et BMW pole lihtsalt sulle mõeldud:)
Kõik loetletud puudused saab kas vähegi asisem kasutaja ise ületatud( suunatulede lüliti näiteks) või siis tuleb soovitud lisad , võimsam mootor) tehasest autoga tellida.
Tõsi ta on BMW pole japs, kus pea kõik mugavusvarustus on standardis.
Samas õnneks põhja alt vaadates ei meenuta ka BMW tehn.lahenduste poolest jaapanlast. BMW on sõitjate auto, sulle sobiks selline edevam pehme ja vanamoeline naistekas vast:)Aga ega ma paha pärast....lihtsalt liiga palju kasutajapoolseid naljakaid "vigu" kirjeldasid.

Urmas ütles ...

Mh, ma ei mõtle suunatulede nn häda 3-kordes vilgutamises, mida saab jah, ise progeda, vaid hooba ennast, mis fikseerub vaid ühes, keskasendis.

Suunaga seoses veel, mu arvates võiks suunatuli peale mootori seiskamist vilgutamise lõpetada, nagu ka kojamehed seisma jääda.

Eks see kõik ole harjumise ja õppimise asi, kuid tekib küsimus, miks BMW taolised, minu arvates mugavust mittelisavad erisused on uutele autodele toonud.

Anonüümne ütles ...

Täitsa kirjutan Anneli FB postituse peale täna siia ka kommentaari... et kuidas see võimalik on, et pole roolivõimu? Mis aasta autoga tegemist on? Ja see, et tagumised aknad ei käi elektriga, on ikka tellimise viga... ja siduri küsimus lahendatav automaatkastiga. Ja see suunatule värk on ka elektrooniline ju, ise saab aru, kui on ära pööratud... ja see, et pole varuratast, on mu meelest müstiline?
Miks ma ka kirjutan, et mul on ka bmw kogemus, küll 3s ja antud vigadest on ühine vaid topsihoidja, mis on tõesti imetabane lugu :D

Ja eelpoolkirjutanuga nõus, et maitse küsimud muidugi... Top Gear muidugi kirjutas, et 1-seeriane ei olegi kõige õnnestunum variant (nagu ka X3).

Ehk siis, kui teil on nüüd Saab, siis ma sooivin ainult õnne ja jõudu - see on aastaid mul üks lemmik-masinaid olnud :)

Urmas ütles ...

Auto oli 3 aastat vana. Roolivõim oli olemas, aga mitte kiirustundlik, st kohapeal Anneli ühe käega keerata ei jaksanud.
Ümber reastudes või laugel keeramisel ei lülitu suunatuli ise välja, st aegajalt tuleb ikka ise see suunatuli välja "jebida". Eks jah, see on õpitav, ühe asendi ümber tillerdava kangi õige jõuga mõjutamine on peale harjutamist võimalik, kuid MIKS PEAB SEE NII KEERULINE JA VEIDER OLEMA??? :-)

Varuratast pole tänapäeval ka teistel markidel, on balloon vahtu, millega peaks naelaaugu korral remondikohani jõudma... peaks... väikese augu puhul rehvis.

Eks neid veidrusi oli sel autol veel ja veel, aga kindlasti on inimesi, kelledele need uued BMW-d on omapärasuses väga meeldivad.