esmaspäev, august 24, 2009

Kaubamärkidest, võhiku silme läbi

Ostes poest Coca Cola, ootan ma pudelist üht teatud maitset. Ostes hambapastat, soovin olla kindel, et tuubis on just see pasta mis eelmine kord. Minnes kinno vaatama filmi, kus peaosas mängib näitleja x, soovin näha midagi analoogset tema eelmise filmiga. Ostes ansambli y plaadi, soovin saada analoogset muusikat, mida see y varem on teinud. Üldiselt see nii ka on, ja me oleme sellega harjunud, sisu vastab sildile, Coca on ikka Coca, Tom Hanks on Tom Hanks, aga, Madonna ei ole enam Madonna. Üldiselt soovivad inimesed vana ja tuntut ja meeldivat taaskogeda, taasavastada, taasmeenutada. Tulles vana toote nime all millegi uuega välja, valades Coca pudelisse petrooli, ei ole Coca otsija rahul. Ning eks sama lugu on ka üritustega, pidudega jne jne.

 

Uue ja tundmatu avastamine on teine teema.

Kommentaare ei ole: