kolmapäev, aprill 29, 2009

Omapärane seminar Postimajas

Maailmas on mitu asja mis ei ole kõige paremini välja kukkunud. On tore, kui noored inimesed värske pilguga ebakohti märkavad. Ja on loomulik, kui esimene reaktsioon on soov lammutama asuda. Aga, mida asemele pakkuda? Milliste mehhanismidega stabiliseerida isereguleerunud süsteeme? Ja kuhu jäävad mõisted vabadus ja tolerantsus? Kui keegi soovib nt kuhugi kuuluda, leiab omataoliste hulgas tuge ja oma identiteedi, saab abi oma mõtete sõnastamisel, siis miks ja millise õigusega me seda kuulumist maha hakkame tegema? Eriti veel siis, kui tegemist on intellektuaalsetele väärtustele rõhuvate ühendustega nagu seda on nt üliõpilaskorporatsioonid? Ajavad oma tsunftis omi asju ja ei lase teisi ligi? Nad on nõmedad lollakad? Nad teevad seal asju, mida ei peaks tegema? AGA! Kes seda ütles? Mis see ütleja asi on? Mida ütleja saavutada tahab? Õigust jalule seada? Kelle õigust? Ja kuhu jääb vabadus? Seesama vabadus, mis ütlejal öelda võimaldab? Ütleja on Tark ja et tema õigus on seetõttu suurem, siis peaks tal olema voli maailmaasju korraldama hakata? Või, päris korraldada ikka ei taha aga niisama kritiseerida ikka tahaks? Nii, nüüd jõudsime tupiktee lõppu. Samasse kohta, kuhu minu arvates jõudis eileõhtune loeng-arutelu Postimaja 2. korrusel esimese 15 minuti jooksul, mil meie sealt lahkusime. (loengu pealkiri oli ju paljulubav)

 

Risto samal teemal.

 

2 kommentaari:

Salasilm ütles ...

Aga ma naersin järgnevat lugedes, naera sa ka :)
Põdrakasvataja - «Minu isa teine vend on miljon ära laskand..» See võluv lause, nagu tuleb välja, tekitas ka mu onupojale segadust. Mina tean, miks mina aru ei saanud. Mul on geograafia elu aeg nõrk koht olnud, Märt ja Priit selle eest päris kindlalt teadsid, mis/kus Alaska on. Vb oli nende jaoks miljonär tundmatu sõna :)

http://banaanne.blogspot.com/2009/04/lapsesuu.html

Urmas ütles ...

Eriti inglisekeelsete laulude puhul võib naljakaid asju kuulda.

Sellest loengust veel, me võime koos mõttekaaslastega igasuguseid asju kritiseerida, aga selleks võiks olla mõnevõrra teisel kujul üritus. KKK infovoldikus oli märgitud, et "Kultuuriteoreetik /.../ räägib teemal KUNST JA ANTIKAPITALISM".