pühapäev, juuli 12, 2009

Nõiad ja ravitsejad ERR-i kanaleil

Minu arvates oleks tore, kui ERR-i kanalite saatejuhid säilitaksid oma saadetes kriitilise meele nõidade, posijate jms mittetõsiseltvõetava suhtes. Mida harvem tänaseid vääratusi oleks, seda parem.

 

Avaldan siinkohal taas tunnustust skeptik.ee lehe tegijaile.

2 kommentaari:

Celtic ütles ...

ina ei pruugi neid tõsiselt võtta, ent teised võtavad.

Urmas ütles ...

Kõik teemad on kellegi jaoks tõsiseltvõetavad. Alates horoskoobindusest ja lõpetades muude pettustega.

Ehk siis, kas ERR-s peaks ärihuvidel baseeruvat valet levitama? (st nõiad omale reklaami tegema)

Et mis on vale? Tõsiteaduslikust aspektist lähtudest saame vale ja tõe vahele enamvähem konkreetse joone tõmmata. Vale oleks näiteks see, kui ma ütleks, et ma oskan kustukummiga kedagi ravida või ennustada. Vale on see, kui ma lennuki kõrval kitse veristan ja seepeale väidan, et nüüd lennuk alla ei kuku. Vale on see, kui ma autole võrri pidurid panen ja väidan, et nüüd on pidurdusteekond lühem kui enne. Vale oleks ehitada maja või silda arvutusi tegemata. Vale on see, kui ma mõnd muinasjututegelast paludes jätan tegemata tehtavaid ja vajalikke asju ja loodan olematutele, mittetoimivatele jõududele (no näiteks jätan peale kitse veristamist lennukile hoolduse tegemata)

Jah eelnimetatud valede keelamine võib ohtlik olla, keelamiste piiride liigutamisega võib kergesti pöördumatult soovimatute tulemusteni jõuda - kuigi on ju teemasid, mis ongi keelatud, teatud sümboolika, vaenu õhutamine jne. Aga, kui keegi valetab, et tule ma teen su teatud summa eest terveks ja ära arsti juurde mine, siis taolisi tegelasi meil ju puuri ei panda, lihtsalt, kas just ERR on see kanal, kus tõestamatuid, ümberlükatavaid teooriaid ja seda ilma vastavate teadlaste vastulauseteta peaks esitama? Kas just ERR peaks tobedusi ja rumalusi levitama? Mina arvan, et mitte.