pühapäev, juuli 12, 2009

Telefonitsi üritatakse igasugu kola pähe määrida

Mulle tundub, et viimasel ajal on kõigil kangesti suur tahtmine minu rahakoti kallale minna – igasugused helistavad ja tahavad midagi pähe määrida.

 

Ükspäev helistas keegi tütarlaps ja küsis, kas ma tahan keskkonda säästa. Aimates küsija mittesüsteemset ja moondunud lähenemist antud teemale, vastasin „ei". Peale mõningast kogumist kuulsin mingisugustest duši- ja segistiotstest, mis säästavad 50 % vett. Ehk siis annavad mulle ajaühikus poole vähem vett. Noh jah. (*)

 

Siis tahtis keegi mulle telefonitsi tolmuimejat müüa. Ja keegi kolmas mingisugust pangapaketti vms. Täna hommikul tüütas dušiotsa neiu taas, seekord Annelit. :-)

 

Ei tea kas tõesti saab taolist kola telefoni teel kellelegi maha müüa??? Muidu nad ju ei helistaks.

 

 

(*) juhul kui me nt Tallinnas tarbiksime poole vähem vett, piirduks vee kokkuhoid vee pumpamiseks kuluva elektri ja sooja vee kütmiseks kulutatud energia kokkuhoiuga. Ülemistesse lõppematult sadava ja voolava magevee säästmisega ei päästaks me maakera mageveevarusid. (alles kirjutati ühest (nõudepesumasinaid tootva firma rahastatud) uuringust, mille kohaselt aitaksid nõudepesumasinad Euroopas hulga vett kokku hoida (targu jäeti mainimata masinate tootmiseks, transportimiseks, utiliseerimiseks kulutatavad ressurssid)) Pealegi, Tallinna veevõrk on niigi üledimensioneeritud, veetrassid on liiga jämedad, vesi seisab enne tarbijani jõudmist torudes liiga kaua.

 

Kommentaare ei ole: