Ei ma ei saa vaiki olla... alles mõned aastad tagasi suutsid nt Jaapani autotootjad "sakslastele" enamvähem konkurentsi pakkuda, aga enam see nii ei ole. Sakslastel on toimunud justkui tehnoloogiline plahvatus, peaasjalikult käigukastitööstuses, aga DSG kastide kõrval on muidugi ka mootrid, nii diislid kui bensiinid teiselt planeedilt. Ma ütlen seda siin vist juba sajandat korda (sest see ei ole mõistuspärane): 3,0 td kaheksakäigulise automaadiga A6 kiirendab aastal 2012 100-ni 5,1 sekundiga! Mõne aasta eest oli selleks vaja 6-liitrist bensiinimootorit, vähemalt.
Ja üks näide: võrdleme Vitarat ja Tiguani, villiselaadsed kuudikud mõlemad. Esimene on suurem, aga tibakene kergem. Esimese automaatkastil on aastal 2012 neli! käiku, teisel 7. Esimene on 2,4 bensiin, teine 2,0T. Esimene kiirendab 12 sekundiga, teine 7,3-ga. Esimesel on mnt kütusekulu 8,1, teisel 6,7. Vahe on... tohutu, justkui mitukümmend aastat.
Need arvud ei kajasta rullnoklust vaid kütuse raiskamist.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar