laupäev, november 29, 2008

Autosõidust, st füüsikast. + paar linki

10 põhilist viga kiirestisõitmisel. Lingi noppisin Oliveri juurest. (eks taolisi nõuandeid leiab Googlest veel ja veel)

 

See, esmapilgul rullnoklikuna näiv teema, on sügavam ja keerulisem, kui minu arvates paljudele paistab. Autosõit, see on füüsika. Füüsika, see on teadus, tõsiteaduslik teadus, kus ei saa igaühel oma tõde olla. Kes jõuvektorite liitmistega puusse paneb, sõidab teelt välja. Lihtne.

 

Et autosõitu käsitlevat füüsikat hoomata, on vaja piire kombata, et piduriga/gaasiga ette-taha, rooliga vasakule/paremale kaalujaotuse muutmist ja „traction circle"-t, auto vedrustuse ja 4veoskeemi käitumist ette kujutada, on vaja harjutada. Enne harjutamist aga veidi teooriat uurida, et rajal sõitmine niisama „pull kärsahaisutamine" poleks. Vot ja siis mõnele rajale autot tundma õppima, nendega on Eestis vist jah, kitsas käes, midagi o

 

Paar linki: Slow In Fast Out, Brian Beckman's The Physics of Racing, autost: diferentsiaalidest, caster angle, camber angle jne.

 

 

(imelik, selles foorumis viidatakse ühele Youtube videole, mille peale ütleb aga Youtube „This video is not available in your country." Mis see nüüd siis tähendab?)

 

Varem samal

Kommentaare ei ole: