esmaspäev, mai 26, 2008

Reklaam reostab meid ümbritsevat ruumi

Reklaam reostab meid ümbritsevat ruumi, eks. Ignar Fjuk ütles kunagi oma Räägivad saates, et reklaam teeb teda ettevaatlikuks, tekib kahtlus, et teda tahetakse haneks tõmmata. Mispeale Osolin temalt küsis, et kas ta arsti juures on käinud. (sellest hetkest ei arva ma Osolinist… see selleks) Minus tekitavad reklaamid täpselt samuti umbusaldust.

Igasugune reklaam tekitab ju kahtlusi, jaa jaa usun ma jee, mingid reklaamifirma jorsid üritavad SELLISTE argumentidega mind midagi ostma meelitada/panna/sundida, nagunii on pool jutust bluff, unistage edasi. Toode, mille reklaam pole mind häirinud, on taolisest kahtlusest prii, mittereklaamitu on eelisolukorras. Teine aspekt, paljureklaamitud kauba hind sisaldab sellesama reklaami hinda, minu aega ja mõtteid reostava reklaami maksaksin reklaamitavat kraami ostes ise kinni, omast taskust, ei lähe läbi, pigem mingu see reklaamile kuluv raha tootearendusele või tootja kasumiks. Kolmas ja vähemoluline: lambatunne. Telekast öeldi, et mine osta! Ja ma peaksingi minema? Aga vat ei lähe! Lisaks ei meeldi mulle see positsioon, kõnetamistoon, millega reklaamfirma üldjuhul minu poole pöördub. Kõik need õnneliku pere mudelid ümber võitopsi, kuidas kõikvõimalik rämps õnne õuele toob, kõik mingit rämpsu ihalevad ja koos rämpsuga piiritult õnnelikena ja lahedatena elu lõpuni elavad jne jne kujundid. Hallo, meil ei ole siin enam keskaeg, inimesed on kirjaoskajad ja teavad miks neile reklaame pähe määritkase! Kui te võtsite nõuks mu päevast need minutid pätsata, siis pingutage ikka rohkem!

Kunagi mingis foorumis või listis keegi rääkis, kuidas ta kõik nähtud reklaamid meelde jätab ja mitte kunagi neid tooteid ei osta. Et on küll keeruline, aga võimalik. :-) Taolisi tüüpe võiks ju rohkem olla. Mina nii möllata ei viitsi, küll aga on tooteid, mida ma ei osta põhjusel, et massiivne reklaam on kunagi närvidele käinud. Nt Largo mahlad, Kirde sai (ok, see ei kõlba ka süüa) jne.

Muidugi, selle kõige peale võib öelda, et alateadlikult tõstan ikka sellesama asja korvi, mille reklaami eelmisel õhtul nägin. Eks osalt arvatavasti jah, täidan kuulekalt ja lambana reklaamitarbija rolli, kuid egas me siis kõik hajevil ja mõtetes mujal olles poes asju korvi ei aja. Kui oma pead otstarbekalt kasutada, küll siis ka teadvus alateadvusega dialoogi astub ja sotid selgeks räägib, näe, siin kõrval on samaväärne asi, järelikult, me ei osale selle esimese asja reklaamimises.


Hiljem: eiei, turundus ei võrdu reklaamiga, reklaam on vaid 1 turunduse osa. Infouputuses ilma turunduseta ei saa.

Kommentaare ei ole: