teisipäev, veebruar 14, 2006

Mobiilidest ja ETV-st ja andmesidest

Vinge, EMT kliendid saavad ETV-d mobiilist vaadata. Võiks arvata et lukuaugust piilumine on nõme, aga ma näiteks vaatasin Šmiguni eilset finišit mobiilist. Väga äge. Ja õhtul Aini bussijaamas oodates AK-d. (ma ei tea miks, aga mul on suur vajadus kogu aeg uudistega kursis olla, siis muidugi vahel vanduda ja Eesti ja maailma pärast muret tunda, üsna arulage). Kahjuks viibin tihti piirkondades kus EDGE levi pole ja seetõttu peab nigela pildikvaliteedi valima, kuid ega ma viitsikski vist luubiga subtiitreid lugeda. Mõelda vaid, kui 3G üle Eesti leviks… siis ma oleks homme hommikul mobiili poes 3G telefoni ostmas. Igatahes.

Räägitakse, et Tallinn on WIFIt täis ja 3G-l pole mõtet. Ma ei saa sellega kuidagi nõus olla. Esiteks, Tallinn pole WIFIt täis, teiseks, maili lugemiseks ja saatmiseks pole mõtet mingit WIFI piletit osta, palju hõlpsam, kiirem ja odavam on seda üle mobiili teha. Muidugi juhul kui telefon bluetoothi omab, kaablitega ja IR-dega möllamine on jah, tiba nõme ja aeglane. Mobiiliga netis olles saab sõltumatusest, vabadusest rääkida, ei pea mingisse bensukasse KEERAMA, kuhugi kohvikusse MINEMA vms. Tavaliselt on aga ju kiire ja suuri andmehulki pole vaja liigutada. Nii et mobiilioperaatorid, ande aga valu oma kiiremate andmeside arendamisel, kui 3G-d ei jaksa, siis vähemalt EDGE võiks igal pool olla. WIFI on oma väga piiratud levialaga ikka üsna kehv variant üle õhu neti pakkumiseks. Noh, kui aega palju et ringi tuuseldades saab kuhugi minna ja maha istuda, siis jah, aga muidu…

Head sõbrapäeva!

Kommentaare ei ole: