laupäev, mai 27, 2006

Uhkusest

Kuigi ma pole Islandil käinud ega selle maa kohta miskit lugenud, meeldib mulle sealne rahvas juba ainuüksi teistelt kuuldu põhjal. Mitte ainult sellepärast et nad Eesti iseseisvust esimesena tunnustasid ja selle auks meil Islandi väljak on, ega sellepärast et seal kõigi isikuandmed avalikud on, vaid sellepärast, et sealne väikene rahvas austab tööd. Et seal ei kardeta ka vähemprestiižikat tööd teha, nt õppejõud müüb õhtul rahumeeli kioskis lilli. Meil on aga nii, et nn lihtsamat tööd (või tööd millest osa moodustab see nn lihtsam töö) ei kõlba teha, ei sobi, ei peeta kohaseks, mida ta õige mõtleb? ma olen mingi koristaja vä? ma ei ole mingi katlakütja et oksi hakkan metsas põletama! jne. Tulemuseks on arusaamatused, seni sujunud koostöö katkemised, rahade toppamajäämised, mõttetud ajaraiskamised, riiud, sel korral erisoovidega kliendi äraminek konkurendi juurde.  

Kommentaare ei ole: