Kujutlegem ette auklisel teel veerevat ratast. Kui amort on korras, ei kuku ratas kohe augu põhja, kuid maandub siiski kuhugi augu vastaskülje servale, et auto liigub edasi, tõstetakse ta jälle üles tee peale tagasi. See kõik sangutab silda, kakub tahapoole, kuid vabalt veereva ratta korral pole olukord väga hull. Kuid kujutlegem nüüd pidurdatud ratast. Ütleme et tegu on äkkpidurdusega, kui ratas on õhus, siis sillale mingeid jõudusid ei mõju, kuid augu põhjast või augu servale maandunud peaaegu lohisevat ratast on väga raske edasi rebida. Ja siis ongi nii, et kord mõjub ettenähtust, arvutatust kord palju suuremad jõud, kord jälle mitte mingit jõudu, kord kistakse ratast tahapoole, sillapulgad deformeeruvad, puksid venivad, ja kord jälle mitte, ratas venib auto suhtes aukude taktis edasi-tagasi. Oi kuidas selline asi silda sangutab, sillaremonti lähendab.
Seega, vältigem aukudes pidurdamist, võimalusel.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar