teisipäev, märts 13, 2007

Olukorrast Virtsus ja Kuivastus

Loodetavasti on uue valitsuse majandus- ja kommunikatsiooniministeerium võimeline vähendama lõputuid praamijärjekordi Virtsus ja Kuivastus. Kui jääda (lolli aruga) lootma, et ehk ikka mahub peale ja telefonitsi mitte broneerida (suvel ja nv-l ei saa aga tihtilugu ka broneerida) ja jõuda sadamasse hiljem kui 20 min enne väljasõitu, st ei saa ka enam kohapeal bronnida (loe: 50 lisakrooniga end teistest ootajatest ette osta), siis jääb üle järgmist laeva oodata. Tavaliselt 2 tundi, suvel 1 tund, mis muidugi ei tähenda, et järgmisele kindlasti ära mahub. Sajad (kuumematel aegadel tõenäoliselt tuhanded) inimesed istuvad iga päev tööajal niisama, veokid-kaubikud jne tööriistad niisama kasutult seismas. Sest Eesti riik ei ole suuteline saartega ühendust pidama.

 

Rahuajal, 21. sajandil, demokraatlikus riigis. Ajuvaba.

 

2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Lahendusi ka pakud? Mismoodi see majkommin reedese-pühapäevase massipsühhoosi vastu võitlema peaks? Kas riik ikka peab Saaremaale puhkama (loe: pidutsema ja jooma) sõitjatele 90% kompensatsiooni maksma, või peaks eeskätt toetama saarlaste ülesõite? Ei saa ju pidada laevastikku ja igale laevale kahte meeskonda ainult lühiajalise tippkoormuse jaoks. Möödunud aasta juulis-augustis-septembris sõitsin praamiga peaaegu igal pühapäeval ja neid sabas seisvaid rahvamasse oli päris tore kõrvalt vaadata. Ülesõidutasud on ikka häbematult odavad, ja suured veoautod tuleks ka tippkoormusest eemal hoida (nagu maanteel praegu päevakorral). Ja veel oleks vaja sobivamaid laevu, mis kasu on künast [Viire], mis ei talu ei jääd ega vähegi ebasoodsaid tuuli ja mis täieliku täislaadimise puhul ei suuda püsida täistunnigraafikus, rääkimata nn. vabagraafikust.
Veel...
huvitab mind, kelle lollil ideel hakati vastu selget kevadet seda jääteed seal organiseerima.
P.S. Kõik ülejääva raha palun maj-kom-min-il suunata lagunevate Lõuna-Eesti teede silumisele.

Urmas ütles ...

Suvel on neid lällajaid huvitav vaadata küll jah. Aga viimasel ajal ei mahu ka nt esmaspäeval-teisipäeval kell 10 hommikul enam peale. Ja kella 11-ks mil laev ei välju, on sadamas enamvähem laevatäis ootajaid juba platsis.

Ma laseks veoautod just eelisjärjekorras peale, nad teevad ju tööd, midagi kasulikku. Pidutsejatel aega küll.

Ega muud lahendust ei oksa ma pakkuda, kui kas sild või peaks riik siiski praamitellimusi suurendama. Normaalne see ei ole, kui tööpäeva hommikul on sadam tööinimesi täis, kes ootavad tunde, et üle pääseda.