pühapäev, mai 27, 2007

Mobiil-ID kasutusvaldkondadest

Ma tahan poes Mobiil-ID-ga maksta. Netipoes on see lihtne, vajaliku summa, viite- ja kontonr-ga jne suunatakse panga kodulehele, tuleb vaid end identifitseerida ja ongi ost sooritatud. Täpselt samuti võiks nüüd pärispoes olla, identifitseerimine käiks siis telefonis oleva ID-kaardiga. St maksmine käiks otse minu pangakontolt, mitte ma ei võtaks mobiilioperaatorilt krediiti.

Täna linnapeal sõites avastasin, et jälle olen rahakoti (dokumentidega) Anneli käekotti unustanud, tüüpiline. Ja siis tekkis mõte, et ka politseile võiks end identifitseerida Mobiil-ID-ga. Kõik paberid on mul ju tegelikult olemas ja korras, politseil andmebaasides nähtavad, vaid enda identimisega seal teeääres tekib tõenäoliselt jamasid. Mõtlesin veel, et kui läpakas kaasas oleks, siis nt www.eesti.ee lehele mobiiliga sisse logides saaks tõestada, et ma ikka Urmas Sander olen.

Kommentaare ei ole: