Viimastel aastatel on mul kombeks saanud LE-d täita (kiiruse osas piirides, kus mulle ei saaks trahvi teha), põhimõttega et kui kõik nii teeks, oleks hoopis mõnusam ja kõik jõuaksime õhtul elusana koju, ja seda lootuses, et iga paigaldatud märgi taga on kaine inimese raudne loogika. Jah, see on taas üks naiivne mõttekäik, aga tagasihoidlik sammukene ideaali poole vähemalt.
Ehk siis, igal liiklusmärgil peaks olema PÕHJENDUS. Nt puidu ladustamiseks maantee äärde tuleb vastav luba saada, riigilõiv tasuda, ajutised kiirust piiravad märgid vastavalt teedevalitsusest saadud skeemile paigaldada st paberil on meil kord majas. Aga tegelikult on Eestis märgimajandusega üks suur segadus. Ka pealinnas, ka kesklinnas, 30-d on lõpetamata, 30-d ja STOP-id (viimased nt Hobujaama tn-s) on ilmselgelt põhjendamatutes kohtades jne. Nt Luise tänavas on 30-e märk, nagu enne ütlesin, sõidan seal 30+5 -ga. Mida see endaga kaasa toob? Närvilisust ja liiklusohtlikke olukordi (nagu Hobujaamas STOPpides). Ja arvatavasti kaasliiklejate pahameelt. Ja neil on ju tegelikult õigus, takistan põhjendamatult liiklust. Minutaolisi on aga ilmselt veel. Nende kõrval, kes lähtuvad tervest mõistusest, + mingi väike osa ajuhiiglasi", kes kimavad ja sõidavad nii kuidas pähe tuleb. See mida viimased arvavad, pole oluline, kuid muret teeb konflikt tervemõistuslike ja minutaoliste vahel - ja siit palve vastavatele organitele, palun pingutage veel rohkem, ehk siiski suudate liiklusmärkide paigaldamise põhjendatust põhjalikumalt kontrollida, valesti paigaldatud märkide paigaldajaid karistada. Lõpetamata/unustatud 30 märgi panijale alati trahvi teha.
8 kommentaari:
Need Hobujaama stopid on seal ilmselt ikka bussidele eesõigusväljapääsu tagamiseks, et nad sinna terminali õigeks ajaks jõuaksid... Et oleks nagu põhjendus... Aga see, miks Luises varasem 40 nüüd lausa 30-ga on asendatud, jääb ka mulle arusaamatuks :P Kuigi ükspäev juhuslikult märkasin märgi all puu taga olevat lisatahvlit, et öösiti võib seal siiski 50-ga sõita. Arvestades aga seda, et maha on meetritepikkused 30-märgid värvitud, ei hakka need kaks lisatahvlit tänava alguses eriti silma...
Minu arvates võiks Hobujaama STOP asemel "annateed" olla, või siis samaliigiliste märk. Seal on piisavalt hea nähtavus märkamaks, et paigalt liikuma hakanud buss tahab nüüd tulla. STOP tähendab aga seda, et 99% juhtudes auto peatub, ja sõidab liikuvat bussi nägemata edasi. 24/7.
Luisel 30 all lisatahvel? Ma pole märganudki...
homme kui tööle sõidan siis proovin leida neid lisatahvleid:) ka mina ei ole neid siiani märganud... kuigi 30... see on ikka ülemõistuse. sõitsin seal õhtul mingi 22 paiku 30-ga ja minu järel oli sinivalge auto, mingi pool luise 30alaga kaetud lõiku kannatas ära ja siis pani kummivilinal mööda, nüüd ma hakkan arvama et äkki ma olin kahtlane kuna sõitsin 30-ga:))
järgnev ei haaku küll sama teemaga, kuid... täna järjekordselt läbides ülemiste ristmikut, mõtlesin vist juba 1235 korda et kes see idioot selle projekteeris... miks peavad kaks rada tartu mnt-lt(sõites kesklina poole) pöörates järvevanasse kokku kasvama?? miks ei võiks teistel(suund kesklinn-järvevana) olla samal ajal punane?? täna pidi järjekordselt üks rekka mu lömastama... sama jama on kui sõidad sõjamäelt järvevanasse...
Urmas, sa oled tark inimene, mine linnavalitsusse tööle ja aja need jamad korda. kuigi targad sinna tööle vist ei lähe...:)) edu Sulle!
STOP võib-olla lihtsalt distsiplineerib natuke rohkem kui annateed... Ei tea... Pead Songissepa käest küsima ilmselt.
Ja vaatan, et need luise lisatahvlid päris hästi neil ära peidetud ikka, et keegi märganud pole :P
nonii, hommikul sõitsin siis 30-ga ja luurasin märkide järele... ja etskae... lisatahvlid täitsa olemas:)) aga jah nad on ikka suht kõrgele pandud ja täesti, need asfaldil olevad 30 numbrid on oma suurusega ikka rohkem silmatorkavad.
Novot, ma pean vist rohkem ringi sõitma, et kõiki märke märgata. Ja Luise tänavas ka ise seda lisatahvlit vaatamas käima.
Linnavalitsusse ma vist jah, tööle minna ei tahaks. :-) Või õigemini, :-(
Märkide 35 ja 36 mõjupiirkond ulatub:
1) asulas märgist kuni märgi taga oleva lähima ristmikuni, välja arvatud pinnastee suubumine kattega teele, ristmiku puudumisel kuni asula lõpuni või piirangut lõpetava märgini või märgi juurde pandud lisateatetahvliga teatatud kauguseni.
Seega ei ole mingit varianti, et märk lõpetamata oleks. LE-d tuleb lugeda.
Eks osad märgipaigaldajad mõtlegi nii, et "ahh, las autod venivad selle ühe lahtikaevatud augu pärast kuni järgmise ristmikuni 30-ga, kes see ikka viitsib kiirust lõpetava märgi üles panna". Kuid see ei ole ju ometigi normaalne! Kui oht on möödas, lõpetatagu ka (kiirus)piirang.
Postita kommentaar