pühapäev, veebruar 13, 2011

Meeskirjanikud, naislugejad

Öeldakse et meeskirjanikud kirjutavad raamatuid meestele, naiskirjanikud kõigile. Ilmselt pole see päris nii, küll aga, on selliseid meeste kirjutatud raamatuid, mis räägivad meestemaailmast, milledest, ma julgen arvata, naislugeja kirjanikust natukene eemale jääb. Natukene.

Näide. Kaplinski „Seesama jõgi“.


(ma ei teadnudki, et Kaplinskist siin nii palju juttu on olnud)

6 kommentaari:

poliitiliselt korrektne printsess ütles ...

Öeldakse või? Mina olen alati arvanud öeldavat vastupidi: et naiskirjanikud kirjutavad raamatuid naistele, meeskirjanikud kõigile. (Rääkimata sellest, et kirjanduskaanon on nii mehekeskne, et naistel ei jää midagi muud üle kui leppida meesautoritega.)

Anonüümne ütles ...

õige, printsess räägib tõtt.

Urmas ütles ...

Ahnii. Mina jälle olen just sedapidist versiooni kuulnud/lugenud, mille ma siin välja tõin. Rohkem kui üks kord. Aga eks neid ütlejaid ja öeldavat ole palju.

Seega, järelikult, on raamatuid, mis on meeste kirjutatud ja meestele ja raamatuid, mis on naiste kirjutatud ja naistele.

Ray D. Noper ütles ...

John Irving tundub sellise kirjanikuna, kes põhiliselt meestele kirjutab...

poliitiliselt korrektne printsess ütles ...

Nähtavasti tunnevad siis kõik ennast puudutatuna, et keegi kusagil kirjutab raamatuid mitte-neile. Kvoodid peale, raisk!

Urmas ütles ...

Mhmm, mina tunnen end just tsunftikuuluvana, on raamatuid, mis on kirjutatud just mulle. :-)

Lugu sai alguse arutelust Kaplinski raamatust "Seesama jõgi". Julgen arvata, et noormehe iga kogemata ei ole kõik sealkirjutatu mõistetav.