neljapäev, jaanuar 26, 2006

Prügist siin ja seal ja iga nurga peal

Natukene nukker on, et enam ei saa talveti veekogudel autoga sõita. Ma ei teagi, kas mõni keskkonnaalane seadus või määrus ka seda reguleerib, kuid need paar karjääri-järve, kus mina sõitmas olen käinud, on nüüd eramaadel. Miks maaomanik keelab jääl sõidu? Sest jääl käijad lagastavad järve ja tee järveni. Nagu suvel, seal kus ujumas käiakse, seal ka lagastatakse, kõik sodi ja prügi lendab võpsikusse. Vanduma paneb. Üks oli toonud järve kaldale prügikasti, tulemus oli see, et see keerati kummuli. Teises kohas oli prügi ikka laiali, hoolimata kõrvalseisvast prügikastist. Ma saan maaomanikust väga hästi aru, ei saa loomakarja lasta ei jääle ega suvel ujuma. Jääleminekuga… peaks paar huvilist kampa võtma ja veekogu omanikule lubama, et koristama laga ära…

Lagastajast. Kui inimeseloom ei suuda mõelda esteetilistes kategooriates, siis viisakust võiks ju nii palju olla, et võõras kohas ei aja oma laga maha. Oh kurat, vanduma paneb.


Mäletan, et kunagi oli mul kuidagi nagu piinlik võõrast prügi koristada, et nagu mingi koristaja või imelik või tahaks nagu teesklevalt ülikorralik olla… see aeg on möödas. See tähendab seda, et katsun saemeeste järelt jõudumööda nende laga koristada. (laga = toiduainete pakendid, õlikanistrid, saeketikarbid, katkised saelehed jne) Masendav.

4 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Muidugi pole seal midagi häbeneda. See on sisemise eneseväärikuse küsimus. Mina ka häbeneksin, kui ma seda pügi üles EI võtaks.

Urmas ütles ...

Mhmh, selleks oli natukene aega vaja. :-)

Anonüümne ütles ...

eesti ühiskond ei saa sellest prügikorjamisest aru veel mitu aastakümmet...
koolis tuleks õppekavasse võtta enda ja teiste järelt koristamise tunnid...
olen näinud maanteel sellist olukorda, kus mees "remondib autot" - kapott lahti, sõidan mööda, mees nagu naerataks viisakalt. u 100m eemal olles märkan peeglist kuidas kapott kinni kukub ja pügikott põõsasse lendab no kurat on ikka tropp. see lugu juhtus sõites peterburi mnt- jüri poole. Kui endal prügikasti pole - sõida lasnamäele, seal kastid iga maja ees ja taga. pea kinni ja topi oma kott sinna ja sõida minema...
eestis ringi sõites(enamasti küll tallinna lähistel) märkad silte et prügi mahapanek keelatud, aga sibulad(tiblad) saavad vist sellest nii aru et järelikult on mujal lubatud....

elame banaani ja prügi vabariigis

kaido

Anneli ütles ...

Paar nädalat tagasi sõitsime kahe autoga Helsingist Himosele. Mina tagumise auto roolis. Mingi hetk esimene auto peatus, tagumine uks avanes ja välja lendas kaks Saku õllepurki. Uskumatu oli seda liigutust näha!!! Viskaja, pealtnäha viks 20. aastane noormees. Kõik neli inimest, kes olid minu autos väljusid endast... Järgmises peatuses sai kutt meie kõigi käest karmi peapesu. Ma loodan siiralt, et ta midagigi õppis meie manitsustest.