laupäev, jaanuar 21, 2006

Raamatud mp3-na

Targutaja räägib, et kuulab oma uue mp3-pleieriga muuhulgas audioraamatuid. Tore. Selles mõttes tore, et ma polegi ainus, kes niiviisi audioraamatuid ja muud asjalikku juttu kuulata soovib (ise kuulan telefoniga). Liikvelolles mittemidagi kuulamine tundub ju ajaraisk, raadio kuulamine pahatihti närviraisk, nii et „oma saatekava“ kaasa võtmine on igati arukas. Küll on kahju, et see meie eesti keel nii pagana pisike on… TTÜ kodukalt leidsin kunagi mp3-dena Side loengusarja ja teine suurem varamu on Ööülikool (enamus saateid olen ise netiraadiost salvestanud, nüüd on aga üha rohkem saateid ka kodukalt saadaval). Ja siis Peeter Marveti lehelt Bloginar seminar… polegi nagu midagi rohkemat leidnud. No + veel mõned juhuslikud Kultuurikajad, Kinnismõtted, mida pole raadiost kuulata saanud ja arvuti on nad netiraadiost salvestanud. Ja kõik.

Mõni aeg tagasi, otsides audioraamatuid, sattusin Pimedate Infoühing Helikirile, neil on seal ikka päris suur valik, KUID, kättesaadavad vaid nägemispuudega inimestele. Ma ei mäleta, kas ma olin sealt kellegagi kirjavahetuses või lugesin selle foorumist välja, aga põhimõte on selles, et autorikaitse seadus ei laiene nägemispuuetega inimestele, selles mõttes, et pimedatele võib teose autorile autoritasusid maksmata heliraamatuid sisse lugeda. Et miks nad siis nägijatele mingi summa eest neid koopiaid ei müü? Nad ei olevat sellest huvitatud, see teeks asja keeruliseks jne, ma saan Helikirist ka väga hästi aru. Mnjah, nii palju raamatuid on mp3-dena ka eesti keeles olemas, aga kuulata ei saa… 1 salamõte oli mul veel, lähen läpakaga raamatukokku…    


TÄIENDUS
Kas keegi teab mõnusat viisi, kuidas .ram –st saaks mp3 –sid teha? Nt neid saateid tõstaks heameelega mälukaardi nurgale, aga telefon ei söö .ram –i. 1 variant oleks see, et RealPlayer mängib ja siis mingi salvestav programm lindistaks samal ajal .wav –i, aga see on kole tüütu ja aegalane ja mittepoppjanoortepärane.

Kommentaare ei ole: