esmaspäev, jaanuar 21, 2008

Ajaveebide turvalisusest

Räägitakse, et daki.tahvel.info on ära häkitud. Narr lugu küll.

Paroolid pandagu pikad ja keerulised. Ja ma nt kirjutan alati Wordiga ja postitan Outlookiga või vahel harva toksin ja saadan Gmail Mobile-ga. Esimesel juhul on kõik kirjutatu ka kahe sünkroniseeritud arvuti kõvaketastel olemas. Mõlemal juhul lisaks veel Gmaili saadetud kirjade hulgas.

9 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Kas on nüüd parem olla ka kui said näidata kui tark Sina oled ja kui rumalad on kõik teised? Eestlaslik parastamine annab vist ikka eriti hea tunde?

Birks ütles ...

daki.tahvel.info ei ole ära häkitud. Daki võttis selle ise maha.

Urmas ütles ...

Tore kuulda, et midagi hullu pole juhtunud.

CV-le. Aitäh et minu pürgimuse ära arvasid. :-) Minu targutamisel oli üks väike teine eesmärk tegelikult ikka veel, nimelt, kõik teavad, et paroolid peaks olema pikad ja keerulised, vähemalt 10 tähemärki, suured-väikesed ja nr-d läbisegi, võiks olla selline, mida sõnaraamatust ei leia. See on teooria. Praktika näikse olema selline, et Jaanil on nii meili kui blogi paroolid Jaan123 ja Tiiul Tiiu123. Kasutajanimi on ka tuletatav, nii et minu arvates on paljud ajaveebid reaalses ohus, keegi võib selle lihtsalt kustutada. Arvatavasti oleks see nii mõnelegi blogiomanikule halb uudis.

Veelkord, kõik teavad paroolide olulisust, kuid tegelikult… teeks nii, et TÄNA muudame oma Nimi123 paroolid ära!

Jah muidugi, ma olen väga tark! :-P Kuid ega ma oma suurt tarkust kiirgava blogi pärast ei ole siinseid kirjutisi nii vägevasti kindlustanud, vaid sellepärast, et nii on välja kukkunud:
e-mailitsi on ju kõige lihtsam postitada,
väljuvad kirjad võiks läbi Gmaili serveri saata,
oma dokumentide kaust on kasulik läpakaga sünkroonis hoida, et olulisele infole alati juurde pääseks.

Parastamiseni ei ole ma veel täna jõudnud, kes teab, võib-olla kunagi jõuan.

Teller ütles ...

Kirjutasid: "Ja ma nt kirjutan alati Wordiga ja postitan Outlookiga või vahel harva toksin ja saadan Gmail Mobile-ga. Esimesel juhul on kõik kirjutatu ka kahe sünkroniseeritud arvuti kõvaketastel olemas. Mõlemal juhul lisaks veel Gmaili saadetud kirjade hulgas."

Siit võib välja lugeda, et turvalisus = 2 varukoopia olemasolu?

Saadad oma postitused tavalise meiliga bloggerisst? Tead, et seda meili on korduvalt võimalik teel kinni püüda ja sinna muud sodi sisse kirjutada?

Urmas ütles ...

Kontekst kipub meil liigselt avarduma.

Minutaoliste jaoks, kes jõudehetkeil siia midagi kribab, ei ole varukoopiate tegemine kuigi oluline, samuti ei juhtu midagi hullu, kui keegi mu postitusi rikub või minu nime all midagi sobimatut siia saadab. Kui aega saan, võtan jama maha.

Kurvem oleks see, kui keegi minuna Bloggerisse sisse logiks ja kogu blogi ära kustutaks. Ja veel kurvem siis, kui kirjutatut mujale pole salvestatud. Üks koopia oleks hea, 2 veel parem. (läpakas võib ju kaduma minna või PC-l kõvaketas otsad anda)

Kaur ütles ...

ajaveebist saab ka tagantjärele koopia teha, aga selleks on veidi rohkem tarkust vaja kui kirjutamiseks. wget -r urmase.blogspot.com aitab hästi, a kindlasti on ka brauseri-poolseid jublakaid, mis veebilehest koopiat tekitavad.

Anonüümne ütles ...

kusjuures wordpressis on vidinaid, millega saab lasta regulaarkoopiaid vöi siis ise baasist teed koopia oma arvutisse.

kusjuures teine variant. et su hostingupakkujal ükspäev lendab ketas dataga ja lisaks sellele on backup tegemata ka tol päeval. vot see on samamoodi paha asi kui see, et keegi su blogisse murrab ja teeb seal tsiki briki...

Urmas ütles ...

Seega kokkuvõte: minu tänase jutu mõte polnud hõigata, kui õigesti mina isiklikult blogi pean, vaid et need paljud toredad inimesed, kelledel väga nõrgad paroolid on ja kes lugupidamisest lugeja vastu on mõtestatud tekste kirjutanud, et nad võtaks kätte ja muudaks oma paroole ja hoiaks oma sissekandeid ka oma arvutis. Et tekiks mõte, "üks hull möllab mitme koopiaga, peaks ise ka asjalikumat kraami kõvakettale salvestama".

Sala ütles ...

https://www.grc.com/passwords.htm

Parimad paroolid. Ning meeleshoidmsieks Firefoxi paroolimeelespea ;)