neljapäev, jaanuar 03, 2008

Vilgutada või mitte vilgutada?

Vilgutada või mitte vilgutada? Vastutulijat politsei eest hoiatamiseks siis. Seni liikus mu mõte sellist rada pidi, et juhul kui kiirust mõõdetakse mõne märgipaigaldajate poolt poolunustatud 30 alas, siis vilgutan kindlasti. Oleks ju pahatahtlik vastutulijat ebakohase märgi tõttu mittearuka võimaliku karistuse eest mitte hoiatada. Kuid kui liikluskorraldajad on minu arvates liiklust hästi korraldanud, piiravad-keelavad märgid on õigetes kohtades ja ka kiirust mõõdetakse põhjendatud kohas, siis soovist roolijoodikuid, hulle kimajad ja autovargaid mitte ette hoiatada, ma ei vilgutanud.

Teisalt, nagu elu näitab, võib ka nii juhtuda, et kiirust mitteületavale juhile võidakse kellegi teise kiirus pähe määrida. Kõigile ja kõikjal vilgutamine vähendaks sellist riski. No aga nende üksikute jauramitega peab ju ometigi keegi vestlema, vahel oleks hea, kui mõni politseiga ootamatult kohtuks. No ütle nüüd, kas siis vilgutada või mitte vilgutada?

 

(tuledega vilgutades võiks seda teha paar-kolm korda ja kiiresti, et vastutulijale ei tekiks arvamust, et Su auto lihtsalt ebatasasel teel kõikus. Kiiresti vilgutamine, nii 2 Hz-se sagedusega või nii, viitab üheselt sellele, et auto ei saa nii kiiresti ebatasasustel hüpelda, seega on tegu tulede vilgutamisega)

2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Ühest hiljutisest vestlusest - politseireid toimus, aga erinevalt tavapärasest "politseiauto punktis x, möödujad peetakse kinni" oli teemaks pigem see, et enne antud punkti x oli igast ärapööramiste ja metsateede juures ka politseinikud. Kätte olla palju saadud, joodikuid ja kaabakaid. Ma arvan, et tõenäosus hoiatada joodikjuhti on suurem kui see, et satud järjekordse pättpolitseiniku otsa (ja nende viimaste puhul peaks ju mingi avalduse tegema vms?)

Mina näiteks ei vilguta (v.a. juhud kus auto tuleb ilma tuledeta vastu, tähelepanu juhtimiseks), põhimõtteliselt, iga inimene peab ise enda üle valitsema, hoides ennast õigel teel reeglitest kinni pidades.

yugo ütles ...

Mina leian, et vilgutamine pole õige. Autoga tuleb alati sõita mõistuse piires (ma ei ütle, et rangelt 90 km/h, vaid pigem 95-100 kandis), mitte ainult siis kui keegi vilgutab. See ongi meie liikluskultuuri probleem, et kihutajad/purjutajad loodavad vilgutamise peale. Osadel juhtudel neil see õnnestub, osadel mitte ja osadel jõuavad ennem avarii tekitada. Ja kui endal on piisavalt mõistust peas, ei ole võimalik endale ka kellegi teise kiirust pähe määrida.