kolmapäev, jaanuar 09, 2008

Rõõm vanast autopannist

Kuuldes - nähes, kuidas uute ja suhteliselt uute autodega hädas ollakse, (viimasest ajast: mõni kuud vana Fiat ei käivitu või mõni aasta vanal VW-l jookseb mootor kokku. Või mädaneb peale garantiiaja lõppu sumbuti ära, 3 aastat vana auto ei saa pidurite pärast ÜV-lt läbi jne jne), jutustan kuidas ma meie muldvana Audi A4-ga tehnilistel ülevaatustel olen käinud. 7 aasta jooksul mil me temaga ringi oleme sõitnud (selle ajaga 170 000 km), on olnud ÜV-l 1 jama, ja selleks oli porine auto. Ülevaataja ei olnud nõus nii musta autot üle vaatama. Nüüd paar kuud tagasi olin suisa kõhevil, et ei tea millises seisus sillad, pidurid, amordid, heitegaasid olla võiks, pole vist poolteist aastat auto alla sattunud. Kuid läks nagu alati, kõik oli korras. Kui korras, ei tea, nägin ainult ühte arvulist näitajat - tagasilla pidurite disbalanssi, see oli 3% (30 olevat lubatud).

Viimasest paarist aastast meenuvad mitteautoalustest jamadest bensiinipump ja mõned pisividinad nagu bensiininäidik, katuseluuk, aknapesuvedeliku pump… kindlasti on midagi veel, aga ei tule meelde.

Tegelikult on lausa lust üsna hästi koospüsiva vana panniga ringi kärutada, hinnal pole enam kuhugi kukkuda, kui juhtubki midagi tõsisemat, ei saa kulutused olla suuremad kui auto turuhind.

Las ma rõõmustan siin ühe rõõmu veel ära - 7 aasta jooksul ei ole mitte kordagi uksed, ukselingid ega käsipidur kinni/peale külmunud. Vähemalt Fordil ja VW-l on nii mõndagi veel õppida.

2 kommentaari:

Anneli ütles ...

Ja kui see hellitavalt nimetatud pann võtaks oma headuse juudes ka vähe kütust... Oehjah.

Urmas ütles ...

Kütust võtab ta igaljuhul vähem kui need maasturid, mida linn täis on. Samuti on uus ja ökonoomne auto kulukam, auto hinna langemine sööb kokkuhoitud kütuse raha ära. Keskkonna aspektist, uue auto tootmiseks kulub samuti suur hulk ressursse.

Olgu siia lisatud talvine, st jõuluaegne reaalne kütusekulu Tln - Vlnd - Trt - Tln: 8,8 L/100 km. See on siis A4 Quattro, 2,8 AAH mootoriga.