neljapäev, veebruar 28, 2008

IRL ja kolesammas

Olen siin korduvalt üht oma delikaatset isikuannet avaldanud: valimistel on minu hääle saanud IRL. Kuid mida aeg edasi, seda lähemale tuleb päev, mil ma sotside poole kaldun. Põhjuseid on mitmeid, kuid üks asi, mis mind IRL-i juures häirib, on kirikulembus. Jah, kristluse mõiste hõlmab suurt tükki tervest mõistusest ja paljude filosoofide-mõtlejate sõnastatud tõdesid. Kuid see õpetus ei haaku ju kuigivõrd kirikuga. Kirik on humaansusest absurdi teinud, inimväärikuse hävitanud, seadnud millegi inimelust kõrgemale jne. Ja see häirib mind.
Ja siit edasi sambateema. Tolle kolesamba vastu kogutakse nüüd allkirju. Muidugi on nüüd hilja, kuid ehk on neist vastuallkirjadest kasu järgmiste žüriide moodustamisel. Ehk õnnestub rumalust edukamalt eemal hoida.

2 kommentaari:

KuriUss ütles ...

Kuidas küll on seotud omavahel kristlik maailmavaade ja samba koledus? Kas oleviste kirik on kole, kuna ta on kristlik? Või viru keskus ilus, kuna ta on sekulaarne?

Mis IRLi puutub siis tõepoolest eksisteerib selle ladvikus mõningane soov rahvslusevõdinais tõmblevatele massidele meeldida. Aga see on populism, mitte kristlik maailmavaade.

Aga vali tõepoolest parem sotse ja neist on ka allviidatus veidi juttu:
http://kuriuss.blogspot.com/2008/02/mis-vabadussambaga-lahti-on.html

Urmas ütles ...

Kristlik maailmavaade ei ole süüdi samba koleduses, kuid minu arvates pidanuks žüriis olema rohkem inimesi, kes teemat valdavad. Nt selle kirikumehe asmel kunsti-arhitektuuri inimene.

IRL ja kiriku soojade suhete all ei pidanud ma silmas vaid seda sambateemat.