pühapäev, veebruar 10, 2008

M-ID-ga digiallkirjastamisest

M-ID-ga mõne dokumendi digiallkirjastamiseks oleks arukas DigiDoc Clienti uuendada, uuel on Mobiil-ID tugi. St arvutis olevaid faile tavapäraselt sirvides saab hiire paremklikiga kohe „Allkirjasta Mobiiliga" valida.

Teine võimalus on DigiDoc portaali kaudu, kuhu soovitud fail tuleb üles laadida ja siis seal end identifitseerida/allkirjastada, see on mul aga mõned korrad tõrkunud (tekib 2 allkirja, milledest 1 pole kehtiv. Sel juhul tuleb kehtetu digiallkiri kohe seal digidoc portaalis ära kustutada ja kehtiv alles jätta – m-id mõte ongi ju tegelikult see, et suvalise arvuti tagant asju ajada, ka sellise, kus pole digidoc clienti installitud ega id-kaardi lugejat).

Kolmas võimalus, kuid millest ma polegi aru saanud/osanud soovitud dokumenti allkirjastada, on www.eesti.ee Mõni võimekam kindlasti viitsib ka seal helpi lugeda ja asjad korda ajada, kuid jah, DigiDoc Client tundub kõige lihtsam olema.

 

Mida ma kõik aeg siin allkirjastan? Olen alates 1. jaanuarist uue loodava korteriühistu esimees. Ja ei viitsi end kuhugi kohale vedada vaid tahan 21. sajandile kohaselt arvuti tagant tõusmata asju ajada. (jah, see on okkaline tee, aga peaaegu võimalik). Ning kui 1 rahvusvaheline suurfirma, kellele ma vahel ikka arveid kirjutan, ka ükskord digiallkirjastatud arveid aktsepteerib ja paberarveid ei nõua, no siis ma oleks juba päris rahul.

Kommentaare ei ole: