neljapäev, veebruar 21, 2008

Üks suurfirma ei aktsepteeri digiallkirja

Tehnoloogiad ja selle kasulikkus ei kipu suurtesse firmadesse mitte kuidagi jõudma – üks suurfirma aktsepteerib vaid originaalallkirjaga paberarveid. St pean arve paberile trükkima, pastakaga allkirja sirgeldama, arve tiguposti panema, teise linna saatma, seal allkirjastab pastakaga arve vastu võtja, siis läheb see kahe allkirjaga arve kolmandasse Eesti linna ülekandeid tegeva raamatupidaja kätte. Natukene nagu absurdne… tea kuhu pöörduma peaks, et sisseskännitud .pdf-i või digiallkirjastatud .pdf-i aktsepteeritavust nõuda? Tegemist on ju seaduserikkumisega?

3 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Firmad/asutused ei ole kohustatud digiallkirja vastu võtma, seda on kohustatud tegema ainult riigiasutused.

Firmadele/Asutustele on rohkem soovitusega tegemist.

http://digitark.elion.ee/?p=854

Indrek ütles ...

Arveid pole üldse vaja allkirjastada SAATJA poolt. Kui on vaja siis vaid VASTUVÕTJA allkirjastab selle.

Raamatupidamise seadus
§ 7. Algdokument
(1) Raamatupidamise algdokument on majandustehingu toimumist kinnitav tõend, millel peavad olema järgmised andmed:
7) majandustehingut kirjendavat raamatupidamiskohustuslast esindava isiku allkiri (allkirjad), mis kinnitab (kinnitavad) majandustehingu toimumist;

ÕS2006: kirjendama <52> rmtp sissekandeid tegema

Urmas ütles ...

No vot ei kujuta ette, mismoodi sellele firmale side-, kütuse-, kindlustusfirmad jne arveid esitavad? Paberil ja pearaamatupidaja originaalallkirjaga? Oh jah.