kolmapäev, detsember 14, 2005

Post-masendus-kontor

Tellitud EPL raamatusarja raamatud saab teadupärast kätte postkontorist. No küll need on alles omapärased asutused! Täna seisin seal järjekorras vast umbes poolt tundi, ja mõni andekam oskaks sel ajal sealnähtu põhjal romaani kirjutada. Kohe kindlasti.

Erkpunaste huultega korpulentsed vanadaamid, näpuvahel Ruskii Federatsii-nimeline dokusment, vihkajalik pilk, üle leti vahetatavad teravused. Ahjaa, enne kassa juurde pääsemist vennastutakse teiste järjekorras seisjatega, et siis luugi taga istuja vastu ühisrinne moodustada. Näiteks üks lipsuga vanahärra rääkis, kui täpselt tema omi asju ikka arvestab (kahjuks on mu vene keel väga roostes), ja siis kui lõpuks järg temani jõudis, pistis röökima, et tema on 200 eeku vähem pensioni saanud! Leti taga tekkis paanika, vanahärra paiskas rahapakid letile, loeti siis koos üle, summa õige. :-) Vanamees mögises veel midagi ja marssis minema. Või siis otse minu ees, kui vanapaar oli raha kätte saanud, asuti seda sealsamas luugi ees lugema. A e g l a s e l t, uuesti ja uuesti, 3100 krooni millegagi oli, ma ei julgenud neile ka vihjata, et laskem järgmine luugi ette - juhul kui nad oleksid mulle pilgu pööranud, oleksin ma praegu surnud. Siia peaks lisama veel kõhutuulise aroomi, (seedetraktist pärit) sibulalõhna, palavuse, umbsuse jne. Vot selline koht on meie linnaosa postkontor. Elamusterohke.

Päkapikutreti raames põikasin läbi veel sellisest kohast nagu Kajaka pood. Või kaubanduskeskus, ma ei saanudki aru. Sürr koht, soovitan uudistama minna. Ja peale selle on seal kõrval veel ka mingi turg. Sama imelik koht. Paari-kolmekümne aasta tagusesse minevikku rändamiseks pole mingit ajamasinat vaja, minge Koplisse. Või Maardusse. Või Narva. Ja eks selliseid kohti on siin Eestis veel ja veel ja veel.

Kommentaare ei ole: