Talvel on linnainimese auto aku lühikeste sõitude ja paljude elektritarbijate tõttu kogu aeg pooltühi. St generaator töötab võimete piiril, st seda on raske ringi ajada ja lõtv või kulunud generaatoririhm kipub libisema-vilisema. Generaatori otsas olev rihmaratas on alati väiksem kui väntvõlli otsas olev (et generaatori pöörded suuremad oleksid), seega väntvõlli rihmarattaga on rihmal parem pidamine ja libisemine toimub generaatori rihmarattal. Hõõrdudes eraldub soojus - generaatori rihmaratas läheb libisedes väga-väga kuumaks, rihm hakkab sulama (soodustab omakorda libisemist), laagris olevale määrdele ei tee kuumus head jne. Ehk siis, see vigisemine on halb. Rihm tuleks pingutada või vahetada, võibolla koos rihmaratastega (tänapäevaste nigelate autode probleemid).
Vigisemise hetkel oleks mõistlik aga kõik tarbijad välja lülitada ja gaasi anda - kogu toodetav energia kulub siis aku laadimisele, gaasitamine, pöörete kukkumine soodustab generaatori rootori inertsi tõttu rihma haakumist rihmarattaga, kord haakunud genekas hakkab suurematel pööretel sama energia tootmiseks nö kergemalt ringi käima ja ei tahagi enam libiseda. Suurematel pööretel võib natukese aja pärast, mil aku enam nii palju voolu vastu ei võta, taas tuled ja muud tarbijad sisse lülitada.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar