Paljusid maailma asju saavat liigitada Vilfredo Pareto 80/20 reegli järgi. Kõigele varem selle printsiibiga kirjeldatule lisaksin siinkohal toidu ja autod. Ehk siis, väidan et 80% söögikohtades pakutavast toidust on kehv või väga kehv. Samuti on tänavatel ringisõitvate ja ostetavate autodega - 80% neist on kehvad või väga kehvad (tehniliselt ebaõnnestunud ja aegunud, ebatöökindlad, puudulike näitajatega ja omadustega).
Halbu asju ostetakse peaasjalikult kahel põhjusel, rumalusest ja soovist-vajadusest raha kokku hoida. Autode puhul tundub prevaleerivat esimene põhjus. Nukker.
Ahjaa, maitse. Kuid autot välimuse, poritiivakumeruse ja pleki läike põhjal ostmine on ju sama, kui valida ja osta toitu pakendi kuju järgi. Ehk siis, ikka lugegem ja tutvugem ka näitajatega, kauba sisuga. Võrreldes sel kombel nt kaht konkreetset samas hinnaklassis olevat Saksa ja Jaapani autot, ilmneb, et "jaapanlased" sörgivad "sakslastest" 10..20 aastat tagapool.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar