kolmapäev, aprill 12, 2006

Ma ei taha sellist Eestit

Olen tavaline inimene, tavakodanik, ja on palju asju mis mulle ei meeldi. Ma käin tööl, maksan makse, olen seaduskuulekas, täidan kodanikukohust ja käin alati mõtestatult valimas. Ja selle eest soovin ma riiki, (või linna, mind see ei huvita, millistest laekumistest milliseid kulutusi teha saab, kuidas minu taskust maksudena-aktsiisina makstud kroon kuhugi jõudma peaks), mis ei pillu minu raha laiali. Soovin et see riik lõpetaks olukorra, kus ma pean oma taskust täiendavaid kulutusi tegema teedel-tänavatel purunenud enda auto remondi, ühistranspordi, prügiautode, kaubaautode, politsei, kiirabiautode remondi, ma ei soovi aukudes purunenud enda ja Eesti riigi autoparki (mind ei huvita, millisele ametkonnale nt politseiauto kuulub ja milliseid teid pidi minu kroon selle õõtshoobadesse jõuab) oma raha eest remontida. Ma ei soovi enda raha eest tagasi osta mingitelt ärimeestelt raudteed, ma ei soovi osta mingisuguseid krunte üüratu hinna eest, ma ei soovi kinni maksta meie ministrite ja tema prouade lõbureise teise ilma otsa (olgugi et need on väiksed summad), ma ei soovi kaotada oma raha seeläbi, et kellelegi mängitakse kätte 15 000 krooni eest Tallinna vanalinnas olevaid kortereid, et minu kui kodaniku asemel teenivad selliste tehingutega ametnike sõbrad hulka miljoneid. Ma ei soovi osta selliste suurte summade eest sõjalaevu, vähemalt mitte enne kui meil on vahendid minu merest õli kokkukorjamiseks. Ma ei soovinud osta seda meie äsjavalminud õlikorjelaeva, mis ei ole võimeline õli kokku korjama. Ma ei soovi, et minu maale (=linna maale) saavad ehitada mingisuguste ametike sõbrad seda mis ainult neile kasulik on. Ma soovin, et minu raha ei kanditaks kellegi sõpradele, vaid selle eest loodaks meie riigi lastele mõnusmaid koole, mida ei pea minu raha eest meeletult kütma, kuna sel seisavad aknad vaevu ees. Ma soovin, et kui mul on kunagi kiirabi või päästeteenistuse abi vaja, siis ma seda ka saan, et pritsimees poleks eelmisel päeval müüriladumisest ja arst öisest lisavahetusest üleväsinud. Ma ei soovi sellistele nõukogudele ja nõunikele sellist palka maksta.

Ma ei soovi näha riiki-linna juhtimas (president, peaminister, riigikogu juhataja, majandus- ja keskkonnaminister, Tallinna linnavalitsus) inimesi, kes ei ole võimelised aru saama, mis tööd nad teevad, kes ei ole võimelised (või ei soovi, vahet pole, mind ei huvita) seda tööd tegema, kes oleks võib-olla suurepärased inimesed kui nad teeks oma võimetele vastavat tööd. Ma ei suuda mõista, kuidas on võimalik, et meie pisikese riigi juhtimine on katastroofilises olukorras. Ja sellises sügavas mures on oi-oi-kui-paljud eestlased. Meie riik/linn ei talu lõputult sellist räsimist. Mõnda praegu kokkukeeratud sigadust ei olegi võib-olla enam hiljem võimalik heastada.

Kommentaare ei ole: