teisipäev, juuli 15, 2008

Miks naised häbenevad alastust?

Üks daam teadis väita, et kõik mehed olla olemuselt nudistid. Vot ma ei oskagi sellest mõistest päris hästi aru saada, kuid ühel keskmisel meesterahval oleks vist jah, üsna ükskõik, kui keegi teda alasti kusagil nägema juhtuks. Riideid hoiab seljas pigem kohalik kultuuritava, komme, et siinmail ei sobi päris alasti vastassugupoole silma alla sattuda, ei ole ilus, see võib kedagi häirida, seda võidakse pahaks panna, lisaks on meil mõisted liputamine ja ahistamine. Seetõttu võidakse alastust mõista ka kui mingisugust puudujääki, mõistuses, voodielus, rahuldamatust, ihade väärastumust vms koledat. Ühesõnaga, päris paljas ei sobi olla, rannas tuleb ikka riietuskabiini järjekord ilusti ära oodata ja kodus õhtul kardinad ette tõmmata. Noh, pole lugu, alastus pole keskmisele mehele ju mingi oluline teema.

 

Küll aga on alastus põletav teema naistele, eks? Ses mõttes, et paljalt kellegi silma alla sattumine põhjustab kangesti häbi ja piinlikkust? Aga… miks? Millel see tunne põhineb? Miks on see, kui keegi nt koduaknast möödakäija hetkeks paljast tagumikku peaks vilksamas nägema, nii traagiline? Too möödakõndiv meesinimene võib midagi fantaseerima hakata? Ja siis? Meesinimesed mõtlevad nagunii igasuguseid mõtteid. Ja omasooiharad suguõed trennis duši all? Et siis, mis siis juhtub kui keegi midagi näeb? Kust tuleb taoline neurootiline kramplikkus? Miks naised häbenevad alasti olla? Ikka ja jälle taak lapsepõlvest? Kuid täiskasvanu ju redigeerib aegajalt lapsepõlvest kogutud „faile"…

 

Ja mis veel imelikum, siis panevad needsamad naised end väljakutsuvalt riidesse ja lähevad ööklubisse hööritama ja end meestele näitama! Oh jah, mitte kuraditki ma aru ei saa.

4 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

eee... ära üldista. see asi pole kinni soos, vaid konkreetses mõttemallis, mis inimesel peanupu sees. mina näiteks olen naine ja ei häbene oma keha. mitte, et ma linna peal või muidu rahva hulgas alasti ringi käiks (või ööklubis poolpaljalt), aga kui on, siis on, kui keegi juhuslikult näeb, las siis näeb. see-eest tean isiklikult mitut meest, kes uih ja aih kiljuvad.

kui küsimus ümber sõnastada nii 'miks mõned inimesed häbenevad alastust?', siis... ma ARVAN, et seda häbeneb see, kes seostab alasti keha põhiliselt seksuaalsusega. probleem ei pruugi isegi olla niipidi, et 'ehk hakkab teine minust fantaseerima', vaid niipidi, et 'ehk jätan ma saadavaloleva mulje'. umbes nii on välja tulnud vestlustest nendega, kes alastust häbenevad.

samas võib alasti keha võtta lihtsalt kui keha loomulikku olekut... nii mõnedki leiavad, et alasti keha on ilus... alati, ka siis, kui alastiolija on 80aastane taat või ülekaaluline naine. ehk võib alastus olla ka sümbol usaldusest ja haavatav-olemisest. riieteta keha on ju täiesti kaitsetu :)

Epp ütles ...

vabandust, eelmine kommentaar oli minult

Urmas ütles ...

Ahnii, nojah, meeste seltskonnas pole meestel põhjust uih - aihitada ja et ma pole sel teemal kuigi palju vestelnud, siis jääbki mulje, et see häbenemine on rohkem naiste teema.

Saadavaloleva mulje? Mina arvaks pigem vastupidi, sauna eesruumi aknast vilksav on ju normaalse elu osa, tavaline ja neutraalne situatsioon; poolpaljalt riidesse panek ja pidusse minek aga just millelegi rõhumine, pigem kannab napp riietus (kui just väga palav pole) mingisugust sõnumit, vastupidiselt auto taga põõsas rannariiete selga panemisele.

Just, väga õige, paljas inimene on loomulik, olgu ta vana või paks, sellised ongi ju inimesed, ilustamata ja ausad, ise, päris. Nad ei muutu teiseks, kui omale riided ümber mässivad.

Ahjaa, ja siis veel kriitika, et ülekaalulised ei tohiks end ilma riieteta näidata, sest teistel on kole vaadata! No kurat, ma saan aru, et paksul endal on piinlik end näidata, et näe, olen ülekaaluline vms. Aga see on 100% igaühe enda asi, milline ta on või mille pärast ta muretseda viitsib, mida TEISED mögisevad?! NENDEL on kole vaadata!? Noh, pigem on taolistel kritiseerijatel endil väljamõeldud probleem oma kehakaaluga ja nende kahe millivoldiga kõhu peal ja paari milliampriga kintsul.

Epp ütles ...

jah, ma olen täiesti nõus :)

ma ka ei saa hästi sellest 'saadavalolemise' loogikast aru, lihtsalt kirjeldasin seda, mis on välja tulnud, kui olen inimeste käest küsinud, mida nad täpselt häbenevad. aga tead - inimeste hirmu üldjuhul ei olegi loogilised...