teisipäev, juuli 15, 2008

Autotelefon või autovarustus?

Mina eelistan kindlasti autovarustust (nt CK-7W), st tavaline mobiiltelefon ise jääb ikka tööle. Mitte ei „ulata" bluetoothi vahendusel SIM kaarti autotelefonile (N616) ja ise põhimõtteliselt välja lülitudes; või ei saa teise SIM kaardiga autoga koos käivituv autotelefon (N810) 1. prioriteeti ja kõned ei suundu sõidu ajal teisele telefoniaparaadile ehk autotelefonile. Miks ma ei taha et mingi teine telefon mingiks ajaks põhitelefoni asemele tuleb? Sest enamus SMS-e kirjutan ma autoroolis olles, nagu ka osad e-kirjad – teksti saab ju vabalt nö kinnisilmi kirjutada ja sel puhul on toimiv tavamobiil väga mõnus (*). Peale selle saab tavamobiilis ka sõidu ajal kõikvõimalikke kasulikke programme jooksutada, alates Fringist (saab helistada Skype'i ja MSN-i), millel on nüüd samuti handsfree tugi, kuni Nokia Mapsini, mis GPS-ga telefoni korral võõras kohas häälega kohale juhatab. Peale selle, juhul kui automakk mälupulga või mp3-pleieri sisendiga on, saab telefoni ka neid rolle täitma panna.

 

Ettevaatust, konkreetselt CK-7W kajab 6120 ja E51-ga, ju kajafiltritega mingi jama. Vanemate telefonidega ja N-seeria omadega ei kaja, st töötab väga hästi.

 

Nii et, uhkete autodega kaasliiklejad, sadu tuhandeid kroone maksvas autos võiks ju see ca 2000…3000 krooni maksev vidin olla. Keerad võtit, käedvabadsüsteem ühendub telefoniga, paned auto seisma, laseb telefonist lahti. Tuleb kõne, jääb raadio vait, et asjalikumad telefonid loevad soovi korral ka salvestatud kontaktide nime ette, ei pea telefoni taskust võtma ja vaatama, kes see ull nii hilja helistab. Autotelefon kirjutab nimed ja värgid omaette ekraanile, ses mõttes see veel mõnusam.

 

Palju see trahv linnas roolis mobiiliga rääkimise eest praegu on?

 

(*) see on minu arvates suur iPhone (tehnoloogiliselt üleeilne Nokia) miinus - teksti kirjutamine nõuab mõningast keskendumist.

Kommentaare ei ole: