kolmapäev, juuli 09, 2008

Auto kiiruse ja momendi sõltuvus

3 minutit autosõitu. Sinine kõver tähistab kiirust [km/h] ja punane momenti väntvõllil [Nm]. Punaseid tippe lugedes foori alt startides on käiguvahetused (manuaal) näha. Punane allpool nulli tähendab mootoriga pidurdamist (bensiinikulu on siis 0).

Audi 2,8 AAH mootor (8A0 906 266 E, V6/2V MPI) ja softiks VAG-COM 409.1

Hiljem: väikene selgitus. Punane, moment, see on see jõud, millega mootor sidurit keerab, jõud, mille me mootorist saame, see vaev, mida mootor näeb, keerates väntvõlli. Punane joon veab sinist üles. Peale mootorit tuleb käigukast, mis momente ja kiirusi korrutab. Kui nüüd vaadata hoolega viimase foori alt startimist (kiirus tõuseb nullist, sakiline punane tähendab käiguvahetusi), siis nii 1. kui 4. käigu puhul on mootor mingi aeg täpselt võrdset momenti väljastanud, kuid sinine joon, kiirus, on erineva nurga all tõusnud. Ehk siis, 4. käiguga kiirendab auto kehvemini kui 1.-ga, kuigi mootor tegi täpselt võrdselt tööd. Hiilgav tõestus, kas pole? :-)



Kommentaare ei ole: