Asfaldil pole vahet, kuid lumes ja lörtsis! peab väike ja kerge sõiduauto/villis sekundis x kg ollust rataste eest ära lennutama - mida laiem rehv, seda rohkem lumes-lörtsis kisub, seda ohtlikum maanteel. Vaadakem nt ralliautode rehve talvekatsetel.
Ja üldse, laiarehviedvikud, autol peaks olema ettenähtud mõõdus rehvid, auto (nt camber- ja caster angel) on ehitatud konkreetse rehvimõõdu jaoks.
http://urmase.blogspot.com/search?q=kalle
2 kommentaari:
Aasta tagasi talverehve valides pidasin rehvivahetajaga dialoogi, et kas võtta 185 või 195 laiusega talverehvid? Suvekad olid seni 195 olnud. Hakkasin ka otsast seda juttu ajama, et kitsam on teoorias vist vähe parem vm. Sama lörtsi ja löga teema. Rehvivahetaja muigas ja viipas käega ukse poole, kus järgmine kes peale mind tuleb rehve vahetama, talle lähevad originaalis 255 või 265 lamellid alla. Uus 7-ne BMW oli ootamas järjekorras. Ühesõnaga rehivahetaja tahtis öelda, et 185 või 195 vahel on pea olematu vahe lörtsilükkamise osas. Teoorias 185 parem, aga kas tegelikult ka, seda on raske öelda.
Neile laiarehvilistele võib vaid kaasa tunda, peale selle, et nad lögas teel ei püsi, jäävad nad ka lumme kergemini kinni. Laiarattalisi villiseid aitab õnneks nelivedu. Nad teevad seal soojadel maadel ilusaid autosid ja panevad ilusatele autodele alla ilusaid rattaid. Lumes ja lörtsis on taoline ilu aga ohtlik. Lumes on nii ralliautodel kui traktoril kitsam rehv parem.
90-ga sõites peab 185-ne rehv sekundis 555 liitrit ja 195-ne rehv 585 liitrit löga laiali lennutama. Liitrid liitriteks, ratas peaks maas püsima, et teest kinni hoida.
Pealegi on kitsam rehv ju ka odavam.
Postita kommentaar