E.-N. Kross ütles, et Mercedes on standard ja kõik ülejäänud selle derivaadid. Seda küll, tänavad on autolaadseid asjandusi täis, mida suhteliselt kalli raha eest autode pähe edukalt müüakse. Ei tea, ei saa aru, miks meil ostetakse poritiivakumerust, mitte sisu. See selleks.
Kui autotootjate latti Krossi tasemest veidi allapoole tõmmata, võiks ilmselt öelda, et maailmas on 3 autotootjat, Audi-VW, BMW ja MB. Mingid teised firmad katsuvad ka autosid kuidagimoodi kokku loopida, aga... tootku parem marineeritud tigusid, või puurigu makarone, või pangu videomakke kokku. Keskmine autolaadne toode on tänapäeval kui kapsas, lipp lipi peal, lapp lapi peal ilme ühegi kruvi või tüüblita, kokkumäkerdatud plastplönn. Ilma igasuguse teelpüsivuseta, 20 aasta taguste mootorite ja käigukastidega. Kohutav!
Mis aga plekikumerusse puutub, siis nt Kiad ja sealtkandi autolaadsed tooted on kuidagi Audilaadselt siledaks muutunud. Japsid jällegi BMW-likult voldiliseks tehtud. Ehk siis, kui tehnika kopeerimisega ollakse eelnimetatud kolmest autotootjast paarkümmend aastat maas, siis disainis vaid 10 aastat. Oh jah.
Ju ma natuke liialdasin, aga mitte liiga palju.
2 kommentaari:
A Skoda? VW tehnoloogia ilma kuulsa brändinimeta? Maksad rohkem sisu (veermik, raam, mootor, käigukast) eest kui uhke nime ja moodsa disaini eest.
Ei no Škoda on ju eilne VW ja üleeilne Audi. :-) Ehk siis üks VAG kõik.
Seat on aga kuidagi imelik, nt Exeo on vana A4, mõni Seat on aga ikka mingilt teiselt kontinendilt ja tehniliselt 20 aasta taguses minevikus.
Postita kommentaar