laupäev, aprill 02, 2011

Elektriautod põhjamaal

Sel teemal on palju kära tehtud, kuid kõige suuremast ja ilmsemast puudusest pole millegipärast üldse juttu tehtud - salongi kütmine ja jäiste-uduste autoakende sulatamine! Kas lugupeetud elektriautode propageeriad hoomavad energiakogust, mis kulub auto salongi soojendamisele? Seda siis akudelt ja elektripuhuriga.

Olgu lisatud, et liitris bensiinis ja diislis on ca 11 kWh energiat, mis mootoris soojusena eraldub (tõsi, väga umbes öeldes lahkub kolmandik soojusest summutist).

Kui me üritame hinnata sõiduauto salongi küttesüsteemi soojuslikku võimsust, siis pakuksin selleks nt 5 kW. Kui salong soe ja aknad jääst puhtad, siis piisab ehk ühest kW-st. Pakun, et linnakiirusega väikese auto liigutamiseks kulub ehk samuti kW või nii.

Veel üks vastuargument, kindlasti on kõik märganud, et pakasega saab mobiili aku oluliselt rutem tühjaks. Sama on elektriauto akudega.

(telefoniga kirjutades on tülikas põhjalikumaid arvutusi siia lisada)

Kommentaare ei ole: