laupäev, september 19, 2009

A pa russki?

… hõikas täna üks vanaproua Estonia rõdult, kui enne Kolme musketäri etendust eesti ja inglisekeelset Estonia teatri heliklippi lasti (lülitage mobiil välja jne). Loodetavasti proua siiski jaksab harjuda, et meil on siin riigikeeleks nüüd eesti keel.

 

Kui balletist rääkida, siis mulle taoline uus kraam meeldib. Nii koreograafia kui helikeel muutuvad ajas, peavadki muutuma, kivistunud žanrid sureksid välja.

3 kommentaari:

Oudekki ütles ...

Ja inglise keel on lihtsalt eesti keele erivorm?

Urmas ütles ...

Eesti keel oli adresseeritud eestimaalastele, inglise keel välismaalastele.

Hea küll, ma saan aru küll, Sa vihjad sellele, et siin elavad venekeelsed mutikesed ei saa eesti keelest sõnagi aru, on sellepärast tigedad ja juba sellepärast ei pea meie riiki omaks. Neile tundub, et venelastega aetakse jonni, makstakse kätte, kiusatakse, „ei ole ju raske neile vene keeles öelda, et lülita telefon välja“, paarile välismaalasele saadi arusaadavas keeles öelda, sajale venekeelsele mitte.

Aga, mina kui eestlane olen mures, meie keele ja riigi pärast. Ma arvan, et kui meil on üks ja ainus riigikeel, me eeldame kõigilt eestimaalastelt riigikeele valdmaist, siis sellega aitame tagada põhiseaduslikku nõuet säilitada eestikeelne kultuur. Liialt julge ja lohakas järeldus? Kui kakskeelsetest siltidest/teadetest järgmine samm oleks vene keel teiseks riigikeeleks, siis kiirendaks see kindlasti eesti keele hääbumist. Ma oleks sunnitud vene keele ära õppima, ma satuksin oma kodumaal üha rohkem olukordadesse, kus ma ei saaks emakeelega hakkama. Mina näen just sellist asjade kulgu. Eesti keele mittekaitsmine oleks surmaotsus eesti kellele.

Hirmul on suured silmad, hirmununa tehakse tobedaid otsuseid? Häda on selles, et keele ja kultuuri hääbumine ei ole tagasipööratavad. Ja Eestis ei ole ju vene keel keelatud, igaüks võib emakeeles rääkida, aga kui inimene elab eesti keeles ja tahab eesti kodanik olla, peaks ta kohalikku keelt mingil määral valdama. See ei ole ju nii suur hind, kui ühe keele ja kultuuri hääbumine.

Anonüümne ütles ...

Loodetavasti sina jaksad harjuda, et business on business ja kui klient nõuab vene keelt ja sina seda talle ei paku, siis klient leiab teise pakkuja, aga sina jääd oma leivast ilma. Simpel.