Õigemini, tehtud. Nad piiksuvad siis kui tahavad, seavad eeltingimusi, nõuavad vastuvaidlemist välistavalt teatud protseduurireeglite täitmist, raadio mängib vaid siis kui võti on teatud asendis, sigarisüütaja pesas on pinge vaid siis kui süüde sees jne. Ehk siis, soovides autot sihi- ja harjumuspäraselt kasutada, põrkame aina enam autoloojate poolt loodud kasutustingimustega, auto kapriisidega.
Paar näidet. Käivitumise eeltingimus on siduri allhoidmine. Kui ei hoia siis käima ei lähe! Automaatkastiga auto paigalt liigutamise eeltingimus on piduripedaali allhoidmine JA laetud aku. Aku tühi? Siis ei ole auto lükatav-nihutatav, tõsta kraanaga seina äärest eemale, et krokodillidega teiselt autolt 12V anda ja käigukangi N peale saaks. Tahad auto läheduses raadiot kuulata? Ahaa, raadio käib vaid siis, kui võti on teatud asendis, kui aga siis juhiuks lahti teha, piiksub midagi meeleheitlikult, jaa, osadel autodel jääb see piiks vait mingi aja pärast, osad röögivad aga 15 minutit ja ilmselt ka 15 aastat. Sellise lollaka petab ära nii, et süüde sisse, põlema läinud päevatulede kustutamiseks pargid põlema ja aku säästmiseks ventilatsioon välja lülitada. Ühe teise tarkpea autoga saab telefoni nii laadida, et süüde sisse, jope armatuurile, et armatuurituled ei siraks ja varuvõtmega uksed lukku – nii saab sigarisüütajas pinget hoida.
Kui vene ajal võeti uus veoauto juppideks laiali ja pandi siis uuesti ja õigesti kokku, siis paistab et samasugune aeg ootab meid ees. :-) Need autod, mida ma siin kirjeldasin, oleks need minu omad olnud, ehitaks ma nad kindlasti veidi ümber. Saaks hakkama küll. Arvatavasti. Siduripedaali andur lühistada/katkestada või siduda selle lühistamine/katkestamine uste avamisest saadava signaaliga (mingi aegreleega?) nt. Sigarisüütajasse pidev toide vedada, umbes analoogset teha raadioga. Pininad ja pläninad välja kiskuda/takistitega sillata. Automaatkasti hoova liikumisega midagi ette võtta, et tühja aku korral ilma kraanata autot nihutada saaks. Pagasiluugi avamisega on keerulisem, mõnel ilma elektrita seda lahti ei saa. Jne.
2 kommentaari:
Automaatkasti läheduses on tavaliselt selline pisi-pisikene nupukene, mida all hoides saab tühja akuga käigu välja.
Siduri all hoidmise nõue käivitamisel on ju absoluutselt mõstlik. Eriti talvel.
Ja tulede peale jätmise eest hoiatav pinin on igati abiks.
Ahnii. Ega Sa ei oska öelda, kus MB-l ja Saabil selline nupp on?
Mõnel jaapanlasel ei ole pinin tuledega seotud, nii kui võti on ees ja juhiuks lahti, piniseb. Ka siis kui võti on poolest saadik süütelukku lükatud.
Sidur. Jaa, pakasega, mil käigukasti õli paks (noh, kuigi tänapäeval ju TAP-i ega TAD-i ei kasutata), kergendab siduri allhoidmine käigukastis sületäie hammasrataste ringiajamist, aga, see nõuab käivitamiseks alati juhiistmele istumist. Ka metsast tulnuna ja poriste riietega, ei saa autot sooja/sulama panna, seniks kuni ise pagasniku juures riideid vahetad - mudaseid kummikuid jalast kisud. Viimane talv tuli auto sooja panekuks ilmtingimata esmalt juhiuks lumest välja kaevata, et auto sooja panna. Eks saab kuidagi ka kõrvalistmelt, kui peadpidi pedaalide juurde ronida ja käega sidurit pressida...
Ehk siis, ma unistan selliste tingimuste väljalülitamise võimalustest. Pealegi, igal vidinal on ju mingi töökindlus, ka siduripedaali anduril, nii et 15 aasta pärast ei lähe nii mõnigi auto seetõttu käima, et siduriandur on peetis. :-)
Postita kommentaar